Thursday 24 March 2011

WAITING ~

pada hari ini aku ada peperiksaan. seriusly mood xada. mungkin karena demam dan mungkin juga hati aku tak berapa elok. aku pun tak pasti apa yang terjadi. aku datang lambat masa exam petang tadi. seperti biasa tanpa segan silu aku masuk. lupa pulak nak bagi slip aku. haha ! amat bersalah. tapi lantaklah. aku xde mood ni.

aku jawab paper selaju mungkin. padahal aku masuk peperiksaan pada pukul 1.15 p.m. aku keluar pukul 1.45 p.m gitu. haha ! gila lah weyh. selalu aku jawab paper 1 jam paling koman. ni x. aku maen balun saja. apa aku kisah. midterm saja. final nanti aku rebus buku tu. kasi minum. haha !

after abis jawab aku pun hantar paper, say tQ dan keluar. ingatkan nak balik terus. tapi xjadilah. aku nak makan. hari ni makan seseorang. kakak yg dekat kedai tu pun tego aku, hai dik. sorang je. haha ! xpelah.. sorang pun jadi. makan lauk tom yam. pergh3.. sedap2.. haha.

abis makan tetibe hati ni berbaik hati nak beli apam terbalik. mau kasi sama untie dekat sab tu. sebagai tanda perhargaan dia pada aku masa aku sekolah sampai sekarang. jadi belanjalah dia 1 apam terbalik tu. suke bukan maen lagi untie tu. yerklah, anak angkat dia bagi dia apam terbalik. n sejak bila aku register nak jdi anak dia tah. sesuke dia je ngaku aku dkat dak2 sab yang aku anak angkt dia. xpelah untie. sy tahu sy ni memang ramai mak2 nak sy jdi anak mereka. haha ! perasan !

belum lagi bakal mak mertua. eh3. ada ke bakal mak mertua? bf pun xde. haha ! apa ku kisah. aku punyelah menanti tapi xde apa2 pun. aku tanyelah untie tu, dia dh datang belum? passing barang aku. untie kata xde. alah3! kecewa dude. wa datang tapi xde. oklah ! aku faham dia. maybe dia ada urusan. so, aku pun nak balik. tapi tetbe ada budak sab pnggil aku. haha !

apa lagi, aku pun borak2 lah dengan mereka. ades! mereka ni mesti mau cerita pasal kadet bomba. jenoh aku dengar cerita bomba dah hampeh. kecewa weh aty ni. pepenat bebudak nakal macam aku n the geng nek kn nme bomba. supaya org xdok kata bomba itu n ini. haha ! tapi xpelah. zaman aku dah habis. sekarang zaman mereka. bila lagi adik2 ni nak belajo memerintah. ingat senang apa. kerjasama kalau xada, lagi hancur. kalau kepercayaan xada pun hancur jugak ! hampeh !

ok3. lepas tu budak ni boleh tanya sensitif isu. dia memang takutlah nak tanya aku. sebab dia tahu memang isu ni terlalu sensitif dan luluh hati. aku pun kumpulkan tenaga dan cakap silakan tanya. haha ! cool gila masa aku cakap macam tu. dia pun tanya " betul ke? dengar cerita kak jem pernah kehilangan?(ayat baik saja). maksud kau meninggalkan? a'ah. pakwe akak dah meninggal.

dia : jadi betullah kawan kita cerita pasal abg hayat dah tak ada.
aku : betullah. xkan cite aku ni cite menipu.
dia : kawan kita kata kak jem frust sangat2.
aku : memang le. kau bayangkanlah, kau baru jumpa dia. baru je bape jam. lepas tu kau dapat call yang pakwe kau dah tak ada . apa kau rasa choi?
dia n 2 orang kawan dia : mestilah sedih.
aku : aku pun ceritalah A-Z. sje nk setoli moli dengan mereka. haha !
mereka xcaya aku usha arwah dulu. biase bro,aku usha dia pun sebab aku tau dia suka aku. kalau x, aku xusha punya. haha !

pape pun seronok beborak dengan korang bertiga sampaikan korang turut sedih dengan cerita aku. haha ! tapi seriusly hati ni dah tak sentap2 dah. aku cuba untuk cool. dah 6 bulankan. ku relakan kepergian mu dan doaku untukmu. hehe !

after abis semua tu, aku pun ambiklah biawak pasir. kami pergi stadium. tengok sukan daerah. haha.! sewonok.. twing3 !

No comments:

Post a Comment