Monday 2 May 2011

i need a lot of thingssssss ~

hum....
first thing, akak aku nak laptop dia balik.
terasa nak mati.
hidup tanpa laptop nanti.

oh my ~
aku kena kumpul duit untuk beli new lappy.
but my dad asking me.
"berapa harga lappy?"
aku jawab dalam rm2000.

tapi petang tadi aku merayap sesorang.
aku ada nampak lappy acer 4 ram xsilap.
harga rm2299.
arrggg ! kena keje keras baru dapat.

i really need to work hard.
i can't imagine life without lappy.
dulu tak boleh hidup tanpa handphone.
now, i can't life and stand without lappy.

haha ! apesal tah.
sekarang lappy jadi teman karib aku.
if aku dapat new lappy..
i swear ! i will take care, more than myself.

second thing nak new handphone.
serius aku nak beli handphone dalam rm300.
but my mom not believe.

she said : muka kau nak hp murah.
manenye tu.
kang taw2 tambah duit sendiri nak beli hp mahal.
oh mom. 
now ur daughter very serious about that.

i know,,,
sekarang sangat susah nak cari duit.
aku dengan senangnye menghabiskan duit mak dan abah.
i'm so sorry.
i try to be a good daughter,
but i need a time.
i need someone to lead me.
don't ever push me.
because i hate that !

third thing DSLR !
huwaaaaa ~ 
semua aku nak.. 
bajet aku, dalam tahun ni aku dapat semua ni.
tapi boleh ke?
mak dan kak long cakap,
kalau aku rajin.
aku boleh dapat.

tulahkan, hidup aku pun sedang busy.
mengadap assignment.
lepas tu nak exam.
oh, tolong lah.
otak dah serabut dan stress gila2.

aku bajet nak nikon.
tengok nikon D3100 cam .....
ok ! 
but, entahlah..
pening kepala aku.

apa2 pun aku kena merajinkan diri untuk bekeje keras dengan family aku.
hanya itu saja jalan untuk aku dapatkan duit.
kalau macam kawan2 aku yang lain,
mereka tak perlu buat tu semua.
hanya mintak dan waiting.
but not 4 me.
i need to work and be independent.

itulah aku daripda dulu sampai sekarang.
daripda kecik dah start belajar erti MENIAGA.
korang ada?

ada baiknya kehidupan aku macam ni.
di mana aku selalu belajar sendiri tanpa banyak tanya.
orang kata kalau tak tanya sesat.
aku, ok je. 
mungkin aku adalah manusia yang belagak.
aku pun tak tau.
aku suka simpan apa yang aku pendam.

masa kecik dulu aku tak suka arwah abang aku.
(itu dulu saja. masa kecik)
serius, sebab mom and dad more focus on him.
and me, alone.
i hate that.
i always cry.
why i became like this?
other people happy with their parents.

so, aku hanya memilih berdiam daripada meluahkan.
aku simpan dan aku penah rasa nak bunuh diri.
because sometimes my sister play with my emotion.
she said that i'm *ANAK PUNGUT*
i hate that word too much !

aku alone....
dan korang suka2 buat aku macam tu.

semalam sorang akak aku cakap,
aku pengecut sebab tak nak jauh daripada mak dan abah.
ok ! aku jujur. 
mungkin aku tak mampu nak hidup tanpa mak dan abah.
but, kau tahu tak?
aku duduk sini, aku tak nak hanyut dengan dunia luar.
dunia yang penuh dengan setan2.
menghasut aku supaya berbuat jahat.
aku sedar kemampuan aku.
di sebab kan tu, aku tak nak duduk jauh.

(ok, BANYAK SANGAT PEKARA YANG AKU TAK BOLEH NAK UNGKAPKAN DENGAN KATA-KATA.

daripada kecik aku di ajar untuk memendam dan bukan meluahkan.
aku tak salah kan siapa2.
itu salah aku.
just let me,,,,,, become a gud silent. . . . . . .

2 comments:

  1. apa la kaka kamu 2....dye ingt kamu dok ngan mak abh duk sng lenang ker..
    kamu still keje kan....still independent kan.....
    n dye ptut bersyukur kamu stay sini ngn mak n ayah...kalo x,x der saper nak tlong dye~ ;)

    ReplyDelete
  2. hum, entah dia.. suka sangat cakap macam tu.
    dia nak tengok agaknya adik dia ni lari duduk jejaoh.
    mak selalu cakap, anak dah lah sikit.
    mean macam, kalo boleh mak tak nak anak2 dia duduk jejaoh.
    haha ! tension otak. . .

    ReplyDelete