Thursday 23 June 2011

tak semua. . .

assalamualaikum....
topik kita pd kali ni adalah "TAK SEMUA"
apa yang tak semua tu?
>tak semua orang boleh dapat anugerah.
anugerah - melihat benda2 yang ada di alam ghaib.

memang tidak di nafikan ada orang semua dia dapat.
dia boleh lihat, dia boleh bau, dia boleh dengar, boleh rasa.
ada orang boleh tengok dengan mata hati.
ada orang pulak dia dapat aura je (mean dia leh taw benda tu dekat mane. tp dia xnmpk)
um, kalau dapat pakej tu semua, aku rasa memang sangat seronok.

1> kita boleh tolong orang.
2>kita boleh kawan dengan mereka.
3> kita boleh pergi alam ghaib.

bagi aku macam2 lah. 
sebab aku dengar banyak cerita pasal benda2 ni.
bagi aku kalau aku dapat tengok sendiri, 
i will make sure untuk tolong keluarga aku.

aku cerita macam ni pun bukan apa.
cuma jeles dengan sorang budak kecil yang mampu lihat, bercakap, 
mendengar apa yang kita tak dapat.
seronok kan?
bagi aku budak kecil lebih mudah tuk melihat benda2 ni..
sebab mereka masih suci.

kalau orang besar nak dapat tu semua kena banyak buat amalan.
selalu berzikir, berselawat, mengaji, baca yassin.
memang banyak dugaan masa kita buat amalan2 ni.
tapi bila kita dah start, insyallah kita nak lagi.

tapi yang paling penting, jangan lupa ada guru,,
kalau tak ada guru....
siap lah..
kalau nak pilih guru kena hati2.
takot salah langkah masuk longkang.
sekarang ni macam2 helah orang.
takot ilmu laen yang dia ajar.

lagi satu bila dah dapat anugerah jangan riak dengan orang.
tak elok. dengan sekelip mata je kita akan hilang semua tu.
dan takkan dapat balik.

okeyh !
itu je bebelan aku pada kali ni.. ahaks ~

*END*

No comments:

Post a Comment