Monday 27 June 2011

SupriSe ~

assalamualaikum.
ehem2...
apa yang dok suprise sangat tuh?
"abang, abang. abang malu sebenonya.  kome tengok abang"
(tiru gaya Mamat Khalid)

ni ha ceritanya, semalam.....
saya ada bikin suprise untuk kawan saya.
saya bagi dia something yang berkaitan dengan saya punye
kos belajo.
haha ! memang gile kentang wa kelentong sama dua minah tuh.

meh aku cerita apa yang aku kelentong :
bagi text dekat kawan.

(kawan satu)
aku : eh, esok lepak jom.
qila : lepak? tengok lah macam mana.
aku : ala, bukan keluo awal2 pun. kul 4 baru keluo.
qila : boleh lah. ko nak lepak ke ko nak jog?
aku : nak lepak aje lah. ok, aku ambik ko kul 4 t.
qila : ok2.. boleh2.. tp ko ada nk jmpe spe2 ke apa ke?
aku : aku nk jumpa someone je.
qila : oklah...

(kawan dua)
aku : makcik2.... esok makcik ada dekat rumah x?
zha : makcik ada lah dekat rumah. takkan makcik dok kat luo rumah kot.
aku : ok2. esok nenek datang. tapi bukan datang sorang. nenenek bawa qila sekali.
zha : ok lah nenek.
aku : but promis me jangan bagi taw qila bout this.
zha : ok....

****************************
pada hari kejadian dalam pukul empat.
aku sampai je qila tanya nak pergi mana.
aku cakap nak pergi makan buah dekat tanjung.
maka qila pun percaya.

then bila sampai tanjung, pakcik yang jual buah tu tak ada lagi lah.
hampa dan kecewa lah aku.
tak dapat nak makan tembikai susu........
mengidam dah banyak hari taw !!!

so, aku pun tanye qila nak pergi mana?
pakcik tak sampai lagi.
dah lah panas ni.. aku ni tak leh kena cahaya matahari.
hahaha ! tergelak aku dengo ayat aku tu..

qila : kata ko nak jumpa someone. dia dah sampai lom?
aku : belum. dia tak datang pada kita. tapi kita yang datang pada dia.
qila : lah, nak buah aje pnye pasal ajak aku lepak.
(masa ni qila tak dapat apa2 clue untuk dia tafsirkan kemana aku nak bawa dia)
aku : a'ah lah. semata-mata nak makan buah.
(aku terpaksa mengiakan apa je yang qila tafsirkan. sbb wa tak nak kantoi. haha !)
aku : dah lah. jom kita round2 nek moto.

maka kami pun berjalan2.
masa kat atas moto tu aku sengaja buat dia leka.
aku cerita pasal isu yang dia bangkitkan.
tapi xabis cerita dalam mesej.

round2, aku pun masuk lah ke jalan umah zha.
haha ! sampai je umah zha.

qila : ko datang sini dah bagi taw dia lom?
aku : dah, dah bagi taw dah.

zha pun keluo lepas tuh..... haha !
aku buat muke tak bersalah lah.
so, kami beborak jap.
tak lame tu aku terus bagi point aku.
aku buka box moto, aku keluokan poster yang aku buat tuk mereka.

satu, dua, tiga....
tadaaaaaaaaaaa.......
ini dia untuk korang.

zha : wahhhhhhhh ! cantiknya..... (sambil ketawa comel)
qila : (terpaku)
aku : ni ada dua. satu untuk qila n satu tuk zha.

haha ! seronok sangat dapat buat korang berdua tersenyum.
sorrylah qila sebab aku kena tipu ko.
aku bagi banyak alasan.
pasal kenapa aku nek moto len yg ada box.
pasa; nak lepak n etc.
semua tu tok menjayakan SUPRISE aku tu ha.

even aku tak dapat makan buah pun takpe.
asalkan kepentingan ko aku utamakan.
ahaks. ko pun taw aku poyo.
so, ko takyah lah nak ulang aku poyo.
daripada dulu aku memang GengSter Poyo....

kesian kat ko, aku tak jawab soalan ko sepenuhnya,
"kenapa aku buat ni semua untuk ko"
sebenonya, pertama :aku nak korang ada apa yang aku ada.
maksudnya, aku penah buat the same thing tok bagi dekat Amie.
so, aku nak ko pun ada benda tu.

kedua : aku nak ko gembira. suke dengan apa yang aku cube bagi dan buat.
ketiga : aku sayang ko. kalau dah sayang pasti akan sanggup buat apa saja.
asalkan orang tu gembira.

so, you think back. kalo betul ko kenal aku.
ko mesti taw kenapa aku buat ni semua.
aku pernah bagi taw ko pasal kepelikan aku.
daripada situ maybe ko leh kenal aku.

apa2 pun.. SAYA SUKE GILERRRRRR ~
don't forget this word " FOR YOU I WILL" !

 *END*

No comments:

Post a Comment