Tuesday 7 September 2010

cerita 'JERMI'

kawan? sapa ek kawan aQ? korang tau tak? kalau tak tau.. saya bagi tau.. ini dia cerita kami satu kumpulan.. kumpulan yang kami tubuhkan sejak tingkatan 5.. kami ni nak kata baik, tak lah baik.. tapi kami more kepada nakal.. yerk ar.. budak nakal memang macam nie.. kami tak lah suka cari pasal, tapi kami suka berkawan..

kami ada 5 orang.. ketua nya saya tak tau siapa.. sebab entah lah.. makna 'JERMI' adalah nama panggilan kami.. 

J : JEM
E : EYDA
R : RUNNER
M : MOUX
I : IELA

um, banyak yang saya belajar dalam group ni.. tah la.. dia orang semua menceriakan hari2 ku,, selalu happy bila dengan mereka.. mereka buat saya ketawa, sedih, marah, geram dan macam-macam.. tu lah ragam kawan kan..  tapi saya suka semua yang mereka buat.. sebab mereka mengajar saya erti persahabatan.. walaupun kami selalu gaduh, kami sebenar nya mencari keserasian.. 


untuk masa sekarang ni, saya sangat hargai kekawan saya.. sebab mereka lah inspirasi saya.. tanpa mereka siapalah saya.. dan tanpa mereka saya lah manusia yang hidup tanpa cintakan persahabatan.. 


demi mereka saya akan mencuba yang terbaik demi menjaga mereka, mencintai mereka, mengasihi mereka, menyayangi mereka, menghargai mereka dan menjadi akak yang terbaik.. agar mereka tahu yang hadirnya saya dalam hidup mereka bukan sia-sia.. tetapi saya mencuba mencipta sesuatu yang mereka tak sangka dengan gelagat saya, telatah saya, perbuatan dan percakapan saya..


cerita sedikit tentang mereka.. kita mula kan sekarang :


EYDA
(NURSYUHAIDAH)

dia nie jenis yang :
  • pendiam
  • kepala gila kalau kenal
  • akan pendiam bila dia tak kenal orang tu
  • baik
  • suka senyum
  • percakapan dia kalau dah geram, mmg mcm s**l
  • kurang bekongsi cerita
  • tapi dia suka mendengar cerita orang
  • kadang-kadang kak nam lah gax

RUNNER
(NADIAH MAULAD)

  • CEPAT TOUCHING
  • SUKA CARI PASAL
  • TAK SEHALUAN
  • SUKA MEMBANGKANG
  • TAK PIKIR PANJANG
  • SUKA BUAT ORANG GERAM


MOUXX!
(NUR ATIKAH)

  • cepat touching
  • melatah
  • comel
  • sweet
  • manja
  • ok
  • memahami
  • pendengar yang setia
  • ambil berat
  • baik
  • suka buat orang tersenyum
IELA
(NURUL AQILAH)
  • DIALAH MY THE BEST DAMN THING
  • DIA SENTIASA ADA UNTUK SAYA
  • BUAT SAYA SENYUM
  • PEMINTA SAYA JADI DRIVER
  • PEMBERI HADIAH YANG PALING BEST
  • PENDENGAR SAYA YANG SETIA
  • MEMAHAMI
  • BERKONGSI CERITA
  • CARI SAYA KALAU NAK BANTUAN
  • MENCUBA UNTUK RAPAT DENGAN SAYA
  • CARRING
  • BAIK
  • NICE
  • SWEET
  • SENANG KATA JASA DIA PADA SAYA SANGAT BESAR
  • SEBAB DIA LAH YANG BUAT SAYA JUMPA SI DIA
  • JADI APA2 YANG DIA MINTAK AKAN SAYA CUBA TUNAIKAN
kekawan ku.. andai korang ada yang ambil hati dengan kata2 saya tentang Qiela.. maafkan saya.. saya tak lebih kan sesapa.. korang semua kawan saya.. saya sayang korang.. kalau tak, saya tak akan ada untuk korang, bantu korang dalam kesusahan dan prihatin pasal korang.. cuma saya semakin rapat dengan dia sejak dia mintak saya jadi driver dia masa dia belajar d giat.. harap sangat korang tak tersa hati.. korang semua sama.. sentiasa yang terbaik dalam hati saya.. korang lah terbaik! selamanya.. harap, hubungan kita kekal selamanya.. jika ada salah pape, maafkanlah.. sebelum terjadi pertelingkahan yang paling besar.. jaga team nie.. kita kan ' ONE HEART, ONE SOUL AND ONE HEAD'.. 


PESANAN!
SEKALI KAWAN, SELAMANYA KAWAN.

(KORANG SEMUA PELANGI HATI JEM)

(lari tajuk seketika)

1 comment:

  1. jem..
    syg kamu sgt2....
    aq akn sentiasa syg kowg k..
    even kowg buli aq..
    hehehe

    ReplyDelete