Sunday 5 September 2010

masa kita mula2 kawan

awak, awak.. awak ingat tak lagi? masa kita awal-awal kawan.. kawan saya ajak keluar malam.. then saya ajak awak.. awak senyap je =(.. saya ingat awak tak nak join.. tapi, awak nak rupanya.. masa ni awak tanya rumah saya kat mana.. saya pun ajak la awak tengok rumah saya.. bila dah sampai.. awak boleh join masuk kat depan umah saya.. saya ingatkan kenapa, rupanya awak nak jumpa mak abah saya.. hee.. beraninya awak.. tapi, masa tu family saya tak ada dekat rumah.. mereka pergi melawat orang sakit.. saya call abah, abah cakap dia dekat hospital.. saya kata ada orang nak jumpa.. tapi, tape la.. laen kali je..


kita pun bincang saje pasal malam nanti.. awak nak jemput saya malam tu.. awak pun balik..


malam tu saya cakap dengan mak abah yang saya nak keluar dengan awak.. awak jemput saya.. hek8.. tak sangka mak abah kasi.. wah! saya pun terus call awak.. cakap nak awak jemput pukul 9 p.m.. saya pun siap-siap.. tak lama tu awak sampai.. hati gumbira.. first time naik dengan awak.. macam best je.. sampai dekat awak, awak bukak kan pemijak kaki kat moto awak tu.. macam suke.. yelah.. tak penah dapat.. 

kita pun begerak.. awak bawa moto pelahan je.. ish! macam pelik je.. kenapa awak bawak pelahan.. kita pun sampai dekat tempat yang di tuju.. iaitu di wetex.. kita pun cari kawan-kawan saya.. rupanya mereka di k-box.. hee.. mereka terkejut tengok kita betowl-betowl keluar dan awak yang jemput saya.. hee.. well.. jem la katakan.. pantang di cabar.. hek8.. 


selepas jumpa mereka, kita pun buat hal kita.. awak ajak saya pergi tanjung.. saya pun layan.. tah lah.. rasa macam selamat dengan awak.. hee.. kita pun banyak sangat cerita.. sampaikan dah pukul 11.30 p.m.. saya suka masa borak  pasal pendapat awak tentng saya dan pendapat awak pasal saya..

awak : apa pendapat awak pasal saya?
saya : ok la.. not bad.. baik, menyenangkan, sweet, smart, mudah di fahami dan senang untuk berbicara.. awak pulak? ap pendapat awak tentang saya?
awak : awak baik, comel, peramah, menyenangkan hati, memahami, yang paling hebat tentang awak, awak teliti.. awak boleh ek nampak mata saya warna coklat masa kita mula-mula jumpa kat tempat boling.. padahal kita atas moto masa tu.. saya tengok awak pun sekejap je.. tapi awak boleh nampak mata saya..
saya : eh, mesti la nampak.. sebab, saya kalau suka pada sesuatu atau seseorang, saya mesti nampak semua tentang dia.. dan saya akan cepat mentafsir..
awak : awak nak tahu tak? saya memang rasa kagum bila awak boleh nampak mata saya warna apa.. dan awak lah orang kedua yang nampak mata saya warna apa..
saya : (dlm aty aQ kata, jangan lah ex dy.. nanti mesti aQ tak special untuk dy..) um, sape wak?
awak : sedara saya.. tapi sedara saya nampak pun dia pandang dekat-dekat.. tapi awak, jauh.. awak dah boleh nampak..
saya : biasalah.. saya suka orang mata warna coklat.. jadi saya mesti akan nampak punye.. hee..


tak lama tu kami pun berangkat pulang.. masa atas moto, aku mintak dia bawak moto laju-laju macam yang dia selalu bawak.. wah! memang gile punya laju.. ye ah! 125z ue.. dia pun memecut selajunya.. terasa macam aku nak terbang kena tiup angin.. adoh! nak mati time nie.. tapi best.. sebab dia tunaikan permintaan aku.. hee.. dia cakap 'kalau saya bawak orang saya tak bawak laju, kecauli kalau orang tu mintak'..


tepat pukul 12 a.m kami sampai umah.. aku mengadu dekat dia :


aku : 'abis rosak tudung nie!'..
dia : mane ada rosak.. masih comel je lagi..
aku : eleh! yela 2.. 
dia : yelah..
aku : um, yelah.. k lah.. babai.. tQ ea..
dia : welcome.. babai..


haha.. giler la.. balik lambat, keluar dengan lelaki.. ada ar gak kena bebel dengan mak.. tapi sekejap je..


itulah cerita kami mase awal-awal kawan.. tanpa ikatan sebagai couple.. malam tu dia buat aku ketawa sepuas hati.. sampai naik sakit pipi aku sebab ketawa.. sweet la dia uh! ish! dah la dia asyik tengok aku aje bila aku ketawa.. hee.. best malam tu.. tQ QIELA sebab cabar aku untuk ajak si dia.. kami bahagia malam tu dengan story yang macam-macam.. sampai aku terlalu gembira.. siap aku termimpi aku peluk dia.. hahaha.. berangan je nak peluk dia.. tak dapat nya.. hee..

2 comments:

  1. aik!!!!
    qla je ke ko ckp..
    aq ko xckp pon kan..
    sweet gle la kowg time ni..
    aq nk gak wt bnde ni ngn padil

    ReplyDelete
  2. memang ar.. kenangan aQ nan arwah kan tercipta sebab qiela yg knlkn aQ dengan dy.. so, qiela je la..hahahah.. kami mmg sweet.. baru taw ke? hek8

    ReplyDelete