Sunday 5 September 2010

Pelangi Petang

Pelangi Petang

Ku meniti awan yang kelabu
Kutempuhi lorong yang berliku
Mencari sinar yang menerangi
Kegelapanku

Kupercaya pasti suatu masa
Sang suria kan menyinar jua
Membawa harapan yang menggunung
Bersamanya...


Engkau tiba bagaikan pelangi
Tak bercahya namun kau berseri
Tapi cukup menghiburkan
Hati ini

Seharian waktu bersamamu
Tak terasa saat yang berlalu
Bagai pelangi petang kau kan pasti
Pergi jua...


awak, awak.. awak lah pelangi hati saya.. awak macam pelangi petang yang pernah saya lihat bila hujan berhenti.. walaupun pelangi tak bercahaya, tetapi beseri.. sangat indah bila saya melihat pelangi.. pelangi penuh dengan warna yang membuatkan saya terasa gembira, bahagia, seronok, menyenangkan hati dan memberikan semangat.. 

begitulah perumpamaan saya pada awak.. terlalu besar erti awak pada saya.. perumpamaan tu saya bagi sebab saya pulangkan balik apa yang awak buat untuk saya.. kan saya pernah cakap 'saya akan bagi apa yang orang pernah bagi dekat saya, kalau saya mampu untuk bagi'..

setiap saat, minit, dan jam bersama awak,, saya tak pernah rasa yang saya sedih.. awak buat saya gembira sentiasa..  awak kata kalau saya senyum/ketawa saya kelihatan :

  • comel
  • manis
  • manja
  • cantik 
awak kata saya buatkan awak geram.
awak nak peluk saya tak dapat.
sebab awak tahu saya tak suka.
itulah awak.. sangat memahami.. walaupun asyik awak saja yang mengalah.. asyik awak je yang mengalah.. awak sentiasa sabar dengan saya.. sebab tu lah saya sayang awak.. banyak yang awak ada yang tak pernah saya miliki.. macam yang saya cakap awak ni tak lah hebat mane, tapi awak penuh dengan kasih sayang yang membuatkan saya terasa sangat disayangi oleh awak.. 
banyak benda yang awak ajar pada saya.. awak ajarkan saya :
  • manja (sebenarnya awak yang manja, awak yang ajar saya jadi manja)
  • mencintai sepenuh hati (cinta awak sepenuh hati pada saya)
  • kesabaran (awak selalu sabar dengan perangai saya)
  • pengorbanan (awak banyak berkorban, awak mengalah dengan saya.. asalkan saya bahagia.. bagi awak dah cukup)
  • erti seorang kekasih (kekasih adalah seseorang yang kita cintai dengan sepenuh hati.. seseorang yang mencuba menjadi yang terbaik untuk kita, seseorang yang selalu ada bila kita perlukan, seseorang yang setia, jujur dan membahagiakan kita)
  • kebahagiaan dalam persefahaman (awak membahagiakan saya dengan persefahaman yang awak bina)
kabi-kabi(kadang-kadang) pasangan kita tak semestinya kaya.. ada kereta mewah, rumah besar, duit banyak.. semua tu tak menjaminkan kebahagiaan.. biarkan seseorang itu tidak kaya tetapi dia penuh dengan kasih sayang dan cinta kerana itulah yang membawa kita lebih menghargai seseuatu perhubungan dan beusaha untuk membahagiakan daripada kaya tetapi miskin dengan kasih sayang..

*pesanan ni aku bagi untuk perempuan yang mata duitan.. korang tak sedar ke? kalau korang selalu dapat barang daripda lelaki kaya korang akan tergadai body.. wake up! pandai2 la pilih pasangan korang.. jangan sampai mencemarkan diri sendiri* (maaf jika terasa.. aku tak ada niat nak cakap macam tu.. cuma aku mengigatkan)


2 comments:

  1. jem....
    jgn la mcm ni..
    aq pon sdh la ko mcm ni..
    aq pon rndu gak arwh..
    sdh sgt2..

    ReplyDelete
  2. hak8.. ini himpunan cerita aQ dengan dia la.. ko jngn risau.. aQ tak buat bukan2 punya.. hek8

    ReplyDelete