Wednesday 12 January 2011

BUKAN DIRIKU

BUKAN DIRIKU?
apa makna untuk tajuk tu?

sebenarnya tajuk tu cerita dekat astro. cerita indonesia yang mengisahkan kematian kekasih.. Ayla bercinta dengan Riko.. perhubungan mereka sangat bahagia tetapi Riko meninggal dalam kemalangan.. di langgar oleh bos kepada ayla..

selepas Riko pergi ada seorang lelaki mirip sama muka dengan Riko tetapi berbeza perwatakan.. nama dia Loki.. aku sangat tertarik dengan cerita ini.. aku macam berharap yang aku nak jadi macam cerita ni.. aku tak kisah dia macam mana.. tapi wajah sama.. *gilakan?*
***********************************************************

aku nak cerita, cerita tentang seorang jejaka yang pernah aku suka masa arwah bofiiee aku ada.. aku kembali suka dekat dia.. aku tak tahu kenapa.. dia sambut bufday aku masa tuh.. dia buat aku ketawa sepuasnya.. kelakar bila dia jatuh tergolek dan hampir nak masuk longkang.. 

aku pernah cerita dekat arwah, yang dia suka aku.. aku pun ada suka dekat dia.. tapi aku tak adalah niat nak curang.. aku pernah text dekat jejaka tuh, kalau dia nak jadi skandal aku boleh.. sebenarnya soalan tu main2 je.. sanggup pulak aku nak tinggalkan arwah sebab dia.. kebahagiaan aku dah ada depan mata..

apa yang aku tak pasti sekarang, haruskah aku menerima dia? atau biarkan saja ? aku perlukan jawabpan.. jawabpan bagi merungkai segala rasa di hati.. bukan dia sorang yang sukakan aku, yang menatikan aku.. orang kata ' kau senang ar.. ramai yang tunggu..'.. memang ramai, tapi aku ada pilih ke? takdekan? kalau aku gatal dah lama aku balun je mana2 laki..

aku sukakan ayat arwah ' awak ni, kawan laki je ramaikan? kawan rapat2, tapi tak couple ek..tapi sian kat orang yang awak kawan 2 ek.. nak lebih tapi tak dapat.. hai, comel2 '.. macam nilah aku suka.. baik je cakap.. takde buat aku sakit aty.. sebab aku pun jaga hati dia.. cuma aku penahlah sakiti hati dia di sebabkan kata2 aku antara kawan dan boyfriend aku lebih selesa kawan.. maksud aku bukan apa, aku nak dia jadi kawan aku dalam time aku sibuk.. tu je..
************************
cerita pasal kawan aku pulak run tuh.. dia ada kenal dengan seorang jejaka.. kami panggil dia D.. aku tengok D sangat2 nice.. macam arwah.. tapi aku diam je.. sampailah bila run cakap, 
eh, D tuh macam arwah bofiee kaulah..
so, sweet.. jaga aku elok je..
sanggup kena hujan sebab nak hantar aku g klinik.
tapi, aku tak pasti boleh dapat dia tak?
aku nak dia, tetapi sangat awal..
memang terlalu awal.. macam tu jugak aku dengan arwah.. pertemuan pertama aku dengan dia, aku dah jatuh hati dekat dia.. bukan dia yang usha aku.. tapi aku yang usha dia.. *nampak cam xbetulkan? tapi, aku betul2 nak dia.. jadi aku wajib dapatkan dia dengan cara baik*..
run tanya aku, inikah cinta ? jawabpan aku " yup, ini cinta.. tapi cinta kau.. dia buat kau gembirakan? dia hormat kaukan? dia jaga kata2 dia kan? dia lindungi kau kan? dia peduli pasal kau kan? maknanya itulah cinta.. aku cuma berharap kalau kau dapat D, kau jaga dia betul2.. cinta aku mungkin 90 hari.. aku doakan cinta kau kekal abadi selamanya....

baru kau tahukan run? macam mana cinta aku? macam apa yang kau rasa sekarang.. kalau aku jahat dah lama aku tackle D tuh.. tapi aku nak tengok kau bahagia.. rasalah cinta yang pernah aku rasa, aku harap cinta kau lebih2 bahagia daripada aku.. kalau nak tips, silalah hello2 aku.. aku akan ajar "how to stolent heart".. mungkin kau lebih pandai dalam sains tetapi aku pandai dalam bab mencuri.. haha ~

paling penting 'aku cintakan seseorang tu bukan sebab dia hensome atau apa.. tapi aku cuma gilakan kesetiaan dia, kejujuran dia, kasih sayang dia, kesopanan dia dan cinta dia..

~aku doakan kau bahagia
dan sihat ye run~

*TAMAT*   

No comments:

Post a Comment