Friday 7 January 2011

saya mula sayang kamu.

12.45 a.m.
masih mengadap buku.
esok exam.
tapi terasa nak rest, sambil menaip cerita saya.

ceritanya bermula petang tadi.. dalam pukul 2.15 p.m saya gerak pergi cosmo.. menanti kawan2 saya yang tak kujung tiba.. hari ini mood sangat baik.. pakai baju pun bukan t-shirt.. 

siap2 dan pun sampai dekat cosmo.. aku ingatkan mereka dah sampai.. rupanya hampeh.. tak ada sape pun lagi yang datang.. aku ingatkan nak duduk dalam libary.. tapi, xjadi.. sebab ramai.. jadi, duduk jelah dekat lobi.. tapi sebelum tuh, ingat nak wish gud luck dekat some1 kakak tuh.. tapi, aku lambat sampai.. simpan je niat tu..

menanti2 dan menanti sampai aku dah naek bosan.. manalah kawan aku nie.. tak lame lepas tu budak2 yang exam keluar.. aku mamcam waiting2 je kakak2 tuh turun.. um, sorang2 turun.. mucullah mereka.. tapi sorang je lagi tak turun.. hati berkata 'mana dia nie'.. 

yeah ! tak lama lepas tuh dia dah turun.. aku tersenyum riang *dalam hati je*.. aku pun datanglah dekata dia.. ingat nak tanya dia amacam paper.. leh jawab x.. aleh2.. dia jawab laen daripada yang laen, dalam erti kata laen, luar biasa.. haha ~ aku pun membawa diri..

tanpa memikirkan atau berkecil hati dengan kata2 dia, aku pun buat kerja aku sampai siap.. hantar kerja dan balik.. 

pukul 9.07 p.m.
satu mesej masuk dan number tu sangat2 aku kenal.
aku dah hafal rasanya.

mesejnya berbunyi sebegini.
*ehem3, membetulkan suara*

salam..
jem..
akak mintak maaf tau pasal tadi petang..
tadi akak gurau je lah..
jem nie cepat sangat terasa tau..
akak mintak maaf ea.. =(

perrgghh ~ aku macam terasa sangat gembira sebab ada orang send text macam tu dekat aku.. maybe nampak macam small matter.. tapi, hargai sangat2 apa yang dia text kan.. bagi aku susah nak jumpa orang macam dia.. kalau buat salah dengan aku, tak adanya nak mintak maaf.. jadi, aku tak sukalah nak ambil hati bila orang mengusik aku.. kalau aku ambil hati pun.. mula2 je.. pastu dah tak..

wahai kakak : awak tak salah pun.. jem saje je buat macam tu.. sebab jem pun ada keja masa tu.. jangan risau dan jangan say sorry.. sebab awak tak salah.. dan saya nak bagi tahu saya sayang awak..

*selamanya akan tetap sayang kalau anda pandai menghargai saya*

saya tak harapkan apa2..
pendirian saya : saya takkan mengharapkan sesuatu daripada orang,
sebab saya tahu kemampuan anda.
saya terima apa adanya seseorang.
dan akan cuba buat seseorang itu tersenyum selagi masih mampu.

*TAMAT* 


No comments:

Post a Comment