Sunday 2 January 2011

teringat. .

teringat ? apa yang aku ingat ? semua aku akan ingat. sebab setiap detik antara setiap orang2 yang berada di sekeliling aku pasti akan aku cuba ingat.

peringatan aku pada kali ini bukanlah pasal arwah bofie aku, tetapi seseorang yang pernah aku suka. tetapi aku tak cuba dapatkan.

kisah bermula masa reunion untuk kadet bomba 2008. semuanya bermula setibanya kami dekat KLUANG dan melakukan aktiviti bersama.

aktiviti yang kami buat mula2 adalah menjelajahi hutan. seorang jejaka menegur aku. dan dia tahu nama aku. aku sangat pelik. sebab aku tak pernah cakap dengan dia masa pertandingan peringkat negeri masa tu. aku tanya tu dan ni.. mane dia tahu nama aku sedangkan aku tak pernah cakap dengan dia, sebab pada ketika tu aku suke orang lain. tapi orang tu maenkan perasaan aku.

dalam perjalanan tu aku pun mengenali dia. dia jalan dengan aku. kami beborak2, ketawa, dia menyakat aku dan seronok. aku sangat suke lelaki yang dalam gurau2 dia ada kemanisan daripada kata2 dia. eh, lupa lak nak bagi tahu sape name jejaka tu. aku ejek dia "BOTAK" sebab dia memang botak. name betul dia syafiQ.

segala apa yang berlaku dekat KLUANG antara aku dan dia sangat2 seronok. apa yang pernah berlaku antara kami >
  1. aku konon2 marah atau merajuk dengan dia dan dia pesan dekat kawan2 aku 'eh, kau sampaikan salam aku dekat bini aku ea'.
  2. dia teman aku jalan masa dalam hutan.
  3. bergurau senda.
  4. ejek mengejek.
  5. pukul memukul
  6. kami kena berlakon sebagai pasangan suami isteri yang bergaduh.
  7. dia kena berlakon melamar aku.
  8. mandi manda di lumut yang tercetusnya perasaan di hati.
serius aku menyesal sebab tak cuba dapatkan dia pada masa tu. hati aku memang nak kan dia.. masa dah nak balik tu dia macam nak cakap something, tapi dia tak cakap. aku pun diam dan pergi nek bas. tapi aku tak boleh. aku turun balik, dengan niat nak cari dia dan mintak number.

aku tercari-cari. mencari dan mencari sampai aku jumpa penghujung yang menyedihkan. aku tak dapat jumpa dia. dan pasti takkan jumpa lagi. membawa hati yang hampa. naek balik bas. sedih weyh ~


bila dah sampai muar, aku cubalah tanya kekwn yang ada join masa pergi reunion masa tu. tapi, sorang pun tak tahu. jadi, tak ada pilihan laen. kena melupakan dia. aku tak boleh. sebab bila aku dah suka, sejauh mane dia pergi dan tak kembali. rasa suke aku masih ada. selamanya.

~TAMAT~

No comments:

Post a Comment