Monday 3 January 2011

selamat hari lahir jem


3.04 a.m.
tak tdur lagi..
dh la ad exam.
huh ! bufday aku ? yerk ker ? cam tak caya.. biasalahkan.. 3/1 pasti hari lahir aku.. 
"HEPI BUFDAY"
hum, harapan aku untuk tahun ini ingatkan adalah kekasih hati.
boleh sambut sama2..
mungkin belum masanya.. 
jadi, diam je..
hihi..

nak tahu tak ? kenapa aku lahir cepat sangat ?
*macam mana bermula. biar aku cerita*

semuanya berada dalam keadaan baik.. aku masih dalam kandungan emak aku.. seperti biasa, emak mengemas rumah.. sapu di halaman, masak, dan jaga kakak2 dan abang aku..

mak aku buat semua kerja tu seperti biasa.. rasa sakit nak terberanak tak ada langsung.. semua macam biasa.. tak ada apa2 yang perlu di risaukan.. 

yang aku kesiankan akak2 aku kena marah dengan mak.. sebab tak tolong emak mengemas.. mak cakap 'kemas rumah nilah ! maen je.. cepat2'... akak2 aku pun apa lagi.. megemaslah.. takot maka marah lagi..

kemas punya kemas sampai bersih.. clean n clear semunya.. tiba2, arh3... sakit di perut mula terasa.. mak pun menjerit arh3... akak2 dah risau.. akak2 panggil abah.. abah bergegas datang dekat mak.. pastu nenek pulak.. 

nenek tengok keadaan mak dan berkata pada abah ' mood, ni tak sempat nak bawa nie.. lebih baik kau pergi panggil bidan.. cepat2.. abah pun sepantas kilat fuuuhhhh ~ pergi mencari bidan.. hahaha ~

tiba2 aku terus sahaja keluar.. bidan tak sempat sampai dan suprise ! i'm coming mumy.. your sweetie daughter ! haha.. aku di sambut oleh nenek.. akak2 aku tanya ' laki ke perempuan'.. nenek menjawab dengan kasarnya.. aku tak leh nak cakap.. malu2..

bila aku dah keluar, tak lame tuh, bidan sampai.. hee.. tak sempat mak bidan tuh nak smbut aku.. aku dah keluar sediri tanpa di mintak.. tak sabar agaknya nak tengok dunia.. nak jadi budak nakal yang sweet(perasan)..

abah dengan gembiranya mendukung aku.. hee.. abah azankan aku dan aku di beri nama "SITI JAMILAH"..
sebab nama aku macam tu, abah teringin sangat ada anak perempuan nama siti.. dan jamilah itu sempena bulan Januari tuh..

aku suka nama yang abah bagi.. sedap.. tapi tuhlah, orang panggil aku jem.. sampai abah cakap 'kau bukan maen popular dekat sekolah kan? sana sini jem.. abah tak kenal kawan kamu pun, kawan kamu dah tegur2 abah.. aissshh '.. 

sebenarnyakan abah, kalau abah nak tahu anak abah ni popular macam abahlah.. abah tu sana sini mahmood.. orang yang siti tak kenal pun panggil siti tnya 'kau anak mahmoodkan'.. haha ~ "BAPAK BOREK ANAK RINTIK"..

satu perkara yang abah aku takotkan bila aku dah mula masuk sekolah rendah.. aku berperangai seperti lelaki dan abah risaukan yang aku akan jadi "TOMBOY".. ohh dad.. sy takkan jadi macam itu.. sebab awak didik saya dengan baik.. takkan saya nak hampakan awak kan? 

abah2, saya ada otak.. saya fikir.. memang saya mcam lelaki.. dululah.. now i'm become gurlz uke.. and you really like it.. hee.. semuanya sy buat sebab awak abah ! kalau tak, sya tak pilih SMK (P) Sultan Abu Bakar.. semuanya tergetus bila aku masuk SAB.. "TERIMA KASIH SAB ! (syg sek akue)

first azam aku, masuk sek tu dengan harapan jadi "PEREMPUAN".. akhirnya.. aku berjaya.. hati ini mula tertarik jdi gegel sejak tingkatan ujung 4.. tingktn 1-3 still ganas.. terima kasih kepada "KADET BOMBA DAN PENYELAMAT".. walaupun bidang di bomba macam lelaki.. tetapi bomba melembutkan hati aku..

masa pertandingan peringkat negeri, aku di tipu oleh kawan aku.. mereka kata kena pkai baju kebaya ! oohh ~ nooo ~ aku tak pernah pakai.. bila aku pakai, semua puji.. kau nampak cantik.. haha ~ segan je,, kena tipulah tu.. adeyh~..

starting daripada situ aku makin jadi gegel.. hasilnya apa yang korng nampak sekarang.. haha ~ tp aku tak totally lah jagi gegel.. sebab itu bukan aku.. haha ~ aku masih lagi ganas mcam dulu.. 

*terima kasih kepada yang wish ! *
*wish anda sngt2 berharga untuk saya*
*kalau ada yang bagi hadiah, jutaan terima kasih aku ucapkan*
*aku akan jaga hadiah tu elok2*

PENTING !
aku sayang semua orang yang pernah mengenali aku.
harap korang tak lupakan budak nakal ni.
terima kasih !
=)

No comments:

Post a Comment