Sunday 16 January 2011

macam2 rasa ~

hari ini 16/1/2011.. banyak benda yang berlaku.. seronok ada, gembira ada dan duka pun ada.. tapi aku masih mencuba untuk chill.. senyum, buat orang tertawa, bergurau senda dan cipta sesuatu yang akan orang ingat.. walaupun sedikit.. hee.. *kreatif part tuh ar*
apa yang terjadi ek? aku tak nak cita sedih dulu ar.. aku cita sesuatu yang biasa2 je..

hari ini hari last untuk aku berikan berfikir tentang lamaran tuh.
aku dah dapat jawabpan dah.. ramai yang membantu aku untuk membuat keputusan dan aku amat berterima ksih kepada korang.. korang terbaik ar.. SAYANG KORANG ! so, aku dah dapat jawabpan.. tunggulah esok.. apa yang akan aku berikan sebagai kata putus.. orang kata aku tak patut mendengar kata seseorang sebab dia pun suka aku.. jadi, aku mendengar cuma untuk dengar dan aku akan PASTIKAN jawabpan aku tak ada kaitan nan dia.. dia tahu aku saipa dan aku PASTI akan buat keputusan yang baik untuk itu ~ tQ.

hari ni hari jadi mak..
di sebabkan hari ini hari jadi emak, aku harus mengembirakan mak.. aku tak penah bangun awal dalam kul 7 pada hari ahad untuk tolong dekat kedai, sebab aku tak suka suasana pagi dekat kedai.. mak kejut "t, bangun.. tolong mak kat kedai.. dah lambat ni.. ada orang tempah makanan 25.. meh tolong, meh..".. mula aku macam sangat2 malas nak bangun untuk itu.. tapi, demi emak.. aku bangunlah.. asalkan mak aku suke tengok anak dia yang nakal nih pergi kedai.. hee..
dalam masa mengembirakan hati mak aku, aku nak keluar untuk jumpa seseorang.. puas aku mintak izin untuk tuh.. mak wat tak tahu je.. aku tahu mak nak bagi aku keluar, tapi dia macam tak nak.. sampai mak kata "cubalah duduk kat warung ni dalam jangka masa yang panjang".. aku pun diam dan buat kerja.. so, aku buat lah masa aku kat kedai lama2.. harap mak akan bagi.. mintak lagi, mak cakap jangan nak ngada.. tapi, mak tak marah.. aku terkeseng2 banyak kali.. baru ar mak kasi.. tapi aku terlambat untuk jumpa dia.. 

tak sempat nak jumpa dia untuk kali terakhir.
seriusly aku amat sedih sebab aku tak dapat nak kejar kakak tuh.. mak tak kasi kan.. sangat sedih.. macam nak berderai je air mata.. aku tahankan.. mencuba untuk menjadi tabah.. "MAAF ye kak, adik tak dapat nak jumpa awak.. give last memories.. tapi adik akan sentiasa ingat kamu.. harap2 memori yang pernah terjadi takkan terpadam.. saya doakan yang terbaik untuk awak.. tak dapat nak ungkapkan dengan kata2 macam mana perasaan tuh, biarlah jem je yang taw.. tQ~

menjaga KAK ANIS>
hum, aku dapat keluar.. tapi masa tuh kakak dah kat bakri.. saya rasa sangat2 xpatut sebab tak kejar dia.. arrghhh ~ takpe, tolak cerita dan rasa tuh.. yang penting untuk hari ini aku melawat kak anis, aku bergurau senda nan dia, aku buli dia, aku buat dia senyum, aku sentap2 nan dia, manja2 kot nan dia*sje nk mengada2 nan dia*.. seriusly seronok.. daripada awal lagi kot aku nak kan yang macam tuh.. so, aku harus buat dengan baik.. seronok3 dapat mengedik nan dia.. sihat dah dia.. alhamdulillah.. tu yang lagi2 aku buli.. haha ~

suka dapat suapkan dia.. pastu makan bekas dia makan.. sebab nya dia menguji aku.. dia kata "kalau tak geli makan ar".. so, aku ni pantang.. balun je ar.. haha ~
daripada pukul 11 aku keluar.. lepak2 untuk tenangkan aty yang hampa ni dan melawat kak anis pukul 1 ar gitu.. sampai pukul 6.. bayangkan ar.. bape lame menyemak dekat dia.. seronok3..

sampailah pada 1 part nie, c run datang.. aku kan tau dia suke kak anis.. jadi, bila dia datang je.. aku terus keluar.. sebab aku  kan kaki jeles.. aku ni susah sikit nak share.. tapi kalau aku tak tengok apa yang dia buat maybe aku tak jeles.. so, cepat2 aku out.. menutupi semua rasa tuh..

tapi alih3, mereka tak ada apa2 pun.. aku di suruh masuk oleh seseorang.. kenalah masuk tapi sorokkan perasaan yang tah pape.. seperti biasa bila aku berada dalam mood yang tak elok pastu orang tuh diam je memamg mengundang marah.. haha ~ sorry yer run, kau tahu aku macam tu kan..

bila dua2 diam aku ar kena riuhkan suasana.. kak anis ni ada je yang dia nak tengok, paper yang kosong pun dia nak.. pelik2.. tapi tak apa.. orang sakit memang cam tuh.. aku nak kertas aku dia bagi kertas dia.. jadi, maen lah conteng2.. dia suruh aku melukis.. aku tak pandai sangat melukis bila ada orang.. segan2.. haha ~ dia cam hampa kot, aku membetulkan keadaan dengan menulis "SAYA SAYANG AWAK".. dia tersenyum.. 

humm..run bawa KFC woo tok kak anis.. ukelah.. tapi patutnya tak elok.. sebab kaka ngah batuk.. aku diam jelah.. aku dengan tak makan sebutir nasi pun semata2 keluar nak jumpa kak fara yang tak dapat ue, aku terus je tak makan pape.. perut aku dah kerok kerik dah.. sampaikan tekak aku kering sangat2.. demilah katakan, aku biarkan je.. dah ada KFC aku makan je cheese wedges tuh.. lantak ar.. haha ~ benda tuhlah yang di suapkan kepada kak anis.. haha ~

bila ingat balik benda2 yang aku dah lalui dengan kaka anis teringat aku dengan kak nad.. aku ada reunion msa 2010 dan kami ada beberapa hari je untuk mengenali.. seperti biasa pasti dapat usha punya kakak tuh.. sampai sekarang still contact dia.. rindu nan dia.. bila lah aku nak g kLuang jumpa dia.. hee.. dia pernah cakap " romantik je bila kakak kena usha nan jem".. haha ~ ayat awak sangat tak sesuai untuk saya.. sebab jem bukan lelaki kot.. haha ~
<inilah orang sakit yang gembira bila di bawakan makanan>
*budak nakal ni curi2 snap pic dia*
<semoga cepat sembuh yup !>
*L.O.V.E*

*TAMAT*



No comments:

Post a Comment