Thursday 30 December 2010

bau itu mengingatkan aku

 30/12/2010.
aku pinjam le kamera kawan aku. SONY pnye.. sje nak try test power.. sebab nikon aku dah maen n cannon pun aku dah maen.. jadi, aku nak le rasa maen SONY.. haha ~ agak sengal n janggal aku men(men bhasa budak senget. patutnya menggunakan..)

aku mulakan operasi snap2 o shooting.. aku rasa cam sengal je.. aku baru lagi kot nak belajar setting kamera tu.. takpe2.. belajar dulu.. nanti dah pandai boleh cakap kat diri sendir " CAKAPLAH AWAK DAH PANDAI"..

tQ kepada encik BLUR kerana menjadi sifu saya pada petang tadi besama ENJERU.. aku tak sangak blur nk ikut p tanjung.. tapi aku sngat suke sebab dia ikut.. because aku mahu ilmu.. haha ~ belajar2.. walaupun aku tak try shoot, tp aku dengar every single thing yang dia cakap kan..

maybe next time aku try.. because need time to learn much more thing.. i'm just enjoy the moment with blur n enjeru.. tQ atas ilmu yang diberikan.. kalo ada lgi topup kat aku.. aku memang suke nak belajar,, hihi..

uke, berbalik kepada topik bau.. sebenarnya.. aku sngat2lah teringatkan bau tu.. tapi aku tak pasti bau siapa.. minyak wangi yang melekat pada barang2 kamera tu menusuk ke hidung aku apabila aku bawa dia join masuk bilik dengan aku.. aku cakap "pergh ! kuat gila baunya.. satu bilik aku dah bau tu(pada pukul 3.30 p.m)"..

aku masih cari dan cuba ingat bau siapakah pada kamera tu yang membuatkan aku nak sangat2 ingat dia.. aku cuba cool.. sampailah bila kau balik rumah dalam kul 8.30 p.m mase sedang on9 fb, aku tarik nafas dengan pelahan dan lembut.. tiba2 sesuatu bermaen d fikiran aku..

rupanya fikiran aku cuba untuk mencari memori itu kembali.. sikit,sikit dan sikit lagi.. dan aku dapat ! rupanya bau itu bau perfume ARWAH BOFIIEE akue.. serius, dah lama aku mencari bau ni.. akhirnya aku jumpa bau  tu..

apa yang terlintas di fikiran aku, aku memikirkan setiap detik di mana dia menghampiri aku.. dengan senyuman yang sangat tulus daripada hati tanpa meminta sedikit pun keringat.. bila dia dah hampiri, dia akan bercakap dengan nada yang sangat lembut dan setiap apa yang dia ucapkan adalah benda2 yang akan membuatkan aku tersenyum dan ketawa..

selama tiga bulan aku di berikan peluang untuk mengenali dia.. walaupun hanya selama 90 hari aku sempat mengenali dia, aku bersyukur alhamdulillah sebab aku dapat buat dia ada girlfriend yang nakal, ganas, romantik, otai, sempoi, n relek je(kata dia)..

lepas dia pergi aku nak sangat2 mintak sweater yang selalu dia pakai dan selalu aku sentuh bila jumpa dia.. sebab bau tu melekat kat sweater tu.. tapi, aku tak mampu buat.. setakat kalau aku ada sweater tu mungkin aku akan lebih meratapi kesedihan atas pemergian dia.. jadi, biarlah.. hanya aku dan ALLAH mengetahuinya..

(menjerit) awak, awak.. tunggu saya tau ! nanti dah tiba masa nya kita akan bersatu.. insyallah.. jangan lupa bila jumpa saya nanti berikan senyuman awak yang manis tu, sebab saya rindu nak tengok MCD sy senyum..
saya nak bagi tahu yang saya CINTAKAN awak.. tolong doakan saya untuk exam saya.. nanti bila ada masa saya ziarahi pusara awak.. =)

No comments:

Post a Comment