Wednesday 29 December 2010

di sini bermula ~

cerita pada kali ini pasal di mananya aku bermula berkecimpung dalam bidang ganas menganas..

sebenarnyanya semua ini bermula semenjak aku berumur 3 lagi.. aku ada abang.. tapi abang aku tak macam orang lain.. abang aku lemah bahagian kaki.. sebabnya dia lahir keluar kaki dulu.. jadi, doktor yang sengal tu main tarik2 kaki abang aku.. tu yang jadikan abang aku tak kuat nak jalan..

jadi aku sebagai adik yang baik(ceyhwah! puji diri sendiri) aku pun jaga ar abang aku.. aku jadi cikgu dia.. cikgu yang mengajar dia berjalah.. permulaan yang mencabar untuk aku.. abang aku tak boleh nak bangun.. tetapi aku dapat memikirkan 1 cara untuk buat abang aku mampu berjalan.. iaitu aku gadaikan belakang badan aku untuk dia tekan dan bangun.. mula2 tak jadi, tetapi beberapa kali cubaan.. dia mampu berdiri bahkan berjalan..

aku bersyukur.. start dia  dah boleh jalan aku sangat bangga.. sebab aku dapat tolong dia untuk berjalan.. walaupun dia jalan tak begitu kuat.. sekurang-kurangnya dia mampu berjalan..

bila dia dah boleh jalan, dalam umur dia 7 tahun.. ramai orang suka buli dia.. aku ni paling pantang orang usik abang atau ahli keluarga atau orang2 yang aku sayang.. memang nak menempah maut.. jadi, darpda situ aku mula belajar macam mana untuk jadi good protection.. aku belajar sendiri je daripada pengalaman dan orang2 di sekeliling aku..

bermula dengan kawan dengan anak sedara lelaki aku.. kat situ aku dapat point cara2 lelaki menjaga seseorang.. jadi, minat aku hanyalah kawan dengan lelaki.. perempuan2 nie semua aku tolak tepi.. kawan2 lelaki aku semuanya banyak membantu.. mereka tunjukkan cara macam mane aku mampu jadi kuat..itulah sebabnya aku jadi ganas.. AKU NAK LINDUNGI ABANG AKU.

aku hanya mampu jaga abang aku sampai dia tingkatan 3.. selepas tu dia pergi tinggalkan aku selamnya.. dan aku tak ada abang yang patut aku jaga.. sampaikan ada orang nak jadi abang aku, aku tolak setolaknya.. sebab abang saya adalah yang terbaik, walaupun dia tak jaga saya sebaliknya saya jaga dia..

tetapi semua tu berubah bila aku jumpa ABANG SHAH(john).. aku tengok dia macam sama je dengan abang aku.. suke sangat menyakat, cari pasal dengan aku dan yang pasti kaki mereka sama ! aku suke.. jadi start daripada aku kenal abg shah.. aku nak sangat dia jadi abg aku.. dan aku berjaya dapatkan dia ! haha !

saya nak cakap yang saya sayangkan abang shah saya ! dan saya suke name shah ! haha ~ tQ abg, slme kamu jadi abg saya.. saya rasa u are good brother ! yang pastinya kamu comeyl dengan style yg kaka suruh buat ! hihihi.. saya doakan semoga awak cepat kawin dan di restui ! =)

No comments:

Post a Comment