Friday 24 December 2010

menerima kau pergi

(buat assgnment busness smbil dngr lagu ni)
(airmata mula berderai sedikit, tetapi aku dapat menahan)

 ku punya rasa tak terungkapkan
hanya dalam memori hati dan benak ku simpan
berat menerima kau pergi
tanpa alasan juga kau buat aku bertanya
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
beribu senandung yang kunyanyikan
pelipur lara basuhkan dahaganya sukaku
kata termanis hanya untuk dia
kekasih sepanjang hidup
ku masih merindukannya

reff:
apakah ku amat berarti di mata engkau
telah ku ukir wajahmu lama dalam hati aku
namun kau hilang dan takkan kembali juga
ku merasa sepi, ku sendiri

beribu senandung yang kunyanyikan
pelipur lara dahaganya sukaku
kata termanis hanya untuk kekasihku
ku masih merindukannya

repeat reff

namun kau hilang dan takkan kembali juga
merasa sepi, aku sendiri

setiap kali aku dengar lagu ni, aku akan teringatkan dia(meaning lagu ni tak ada kaitan sangan dengan cerita aku).. besar sangat ker pengertian aku terhadap si dia ? sampaikan aku tak mampu untuk memberi peluang kepada yang lain untuk memiliki diri ini.. mungkin masih baru lagi.. 

aku dapat assignment drawing abstract di mana aku kena tunjukkan siapa diri aku yang sebenar.. kalaulah assignment nie di beri masa dia ada, semestinya keceriaan yang akan aku tunjunkkan.. 

tapi sekarang dia tak ada.. yang aku tahu diri aku sekarang hanyalah banyak menyembunyikan kedukaan yang aku alami.. sampaikan orang menyatakan yang aku ni hebat dalam menyembunyikan kesedihan tetapi aku berikan keceriaan kepada orang, sedangkan dalam hati aku, aku sedih..

sebelum assgnment abstract nie aku kena buat gambar potret.. aku PERNAH memberikan janji kepada si dia yang aku akan lukis gambar dia bila aku dapat assgnment tu.. sudah berjuta kali aku pikir.. aku nak ke lukis gambar dia .. seandainya aku lukis pasti aku akan sedih..

(saya takkan pernah berhenti sedekahkan al-fatiha untuk awak.. sampailah saya menutup mata seperti awak)

No comments:

Post a Comment