Monday 20 December 2010

kadang2 aku sedih.. tapi aku masih senyum.. aku kat rumah lain, aku kat sekolah lain dan aku kat kolej pun lain.. semua aku sorokkan sedalam2nya.. apa yang akan aku tunjuk, aku senyum..

padahal dalam hati aku penuh dan penuh dengan kedukaan.. kecik hati aku lagilah banyak.. tapi aku sabar je kan.. aku tak nak gaduh.. aku banyak lagi benda nak uruskan.. aku kena lindungi kau.. jadi aku tak nak kita gaduh sebelum kau selesai bernikah..

yang aku sedih sangat2 kau tak pernah nak faham aku.. kenapa mesti kau ucapkan semua kata2 yang menusuk dan tertusuk ? ada masa kau jadi kawan aku, ada masa kau jadi peneman aku, tapi kenapa ? bila kita gembira PASTI kita akan gaduh..

banyak kali aku menagis sebab kata2 kau.. aku cuba jadi lebih baik.. tapi, apa yang kau nampak ? kau tak nampak apa2 perubahan pada aku kan ? aku rasa di mata kau memang aku ni pemalaskan ? tak boleh harapkan ? tak guna ? bodoh ?..

di sebabkan kita ada ikatan aku tak nak kurang ajar dengan kau.. selagi aku boleh sabar, aku sabar.. mungkin dugaan untuk aku.. dan itu kelemahan aku..

aku dah cuba padam semua ucapan2 kau pada aku.. aku dah tak nak ingat.. tapi, kau ucapkan lagi perkataan tu.. DAHLAH, AKU BUKAN PENDENDAM..

aku akan cuba lupakan dan maafkan.. andai kau ucapkan lagi dan lagi akan aku maafkan.. sebab aku tahu kau dan aku tak sempurna !

No comments:

Post a Comment